Ηλεκτρονική Υπηρεσία Πληρωμής Εξόδων Κηδείας ΕΦΚΑ

Μία από τις διαδικασίες που έχουν τροποποιηθεί και αφορούν το γραφειοκρατικό κομμάτι μίας τελετής είναι ο τρόπος πληρωμής των εξόδων κηδείας όπου γίνετε ηλεκτρονικά. Μετά την εξόφληση του τιμολογίου το Γραφείο αναρτεί    ηλεκτρονικά το Παραστατικό των εξόδων κηδείας-αποτέφρωσης μετά την πάροδο 24 ωρών από τη δήλωση του Θανάτου στο Ληξιαρχείο του Δήμου όπου έγινε η ταφή ή συνέβει ο Θάνατος του αγαπημένου μας προσώπου.

Εν συνεχεία θα πρεπεί να γίνει μια ηλεκτρονική υποβολή Αίτησης για την καταβολή των εξόδων κηδείας από τον δικαιούχο που έχει κοπεί το τιμολόγιο.

Το Γραφείο μας αναλαμβάνει εφόσον επιθυμείτε να σας βοηθήσει στην υποβολή    της ηλεκτρονικής Αίτησης Καταβολής των Εξόδων Κηδείας από τον δικαιούχο που έχει κοπεί το τιμολόγιο    και την
ολοκλήρωση της χωρίς καμία επιπλέον χρέωση , στην περίπτωση αυτή θα χρειαστούμε :

  • USER NAME & PASSWORD TAXISNET  δικαιούχου
  • IBAN Τραπεζικού Λογαριασμού (συν)δικαιούχου 

*τα προσωπικά σας στοιχεία δεν αποθηκεύονται στο αρχείο μας!

Στη περίπτωση που θέλετε να διεκπαιρεώσετε τη διαδικασία οι ίδιοι ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα από το ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΧΡΗΣΗΣ του ΕΦΚΑ :

Ηλεκτρονικό παραστατικό:

  • Το Γραφείο Τελετών που έχει αναλάβει την τελετή εκδίδει παραστατικό για τις δαπάνες, με το Α.Μ.Κ.Α. του θανόντος και με τα στοιχεία Α.Φ.Μ. ή αριθμό ταυτότητας του δικαιούχου.
  • Το ηλεκτρονικό παραστατικό αναρτάται μέσω της ενότητας «Παρασταστικά Εξόδων Κηδείας» του e-ΕΦΚΑ.

Ο αιτών:

  • Υποβάλλει την αίτηση αποζημίωσης για τα έξοδα της κηδείας στο e-ΕΦΚΑ ακολουθώντας τα παρακάτω βήματα:

Αίτηση Πληρωμής Εξόδων Κηδείας

Η ηλεκτρονική υποβολή αίτησης δικαιούχων για την καταβολή των εξόδων κηδείας. Σε περίπτωση θανάτου ασφαλισμένου ή συνταξιούχου του e-EΦΚΑ, τα έξοδα κηδεία καταβάλλονται σε λογαριασμό του δικαιούχου, εφόσον το Γραφείο Τελετών που ανέλαβε την τελετή έχει καταχωρήσει ηλεκτρονικά τη δαπάνη.

  1. Ο χρήστης θα πρέπει να έχει έγκυρα διαπιστευτήρια TAXISNET (Κωδικό χρήστη & password).
  2. Θα πρέπει να έχουν καταχωρηθεί ηλεκτρονικά τα παραστατικά εξόδων κηδείας από το Γραφείο Τελετών που ανέλαβε την τελετή.

Η ενεργοποίηση της διεργασίας γίνεται ως εξής:

  1. Ο χρήστης επιλέγει από τις ήλεκτρονικές υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ ή από τη διαδικτυακή πύλη του Ελληνικού Κράτους, gov.gr, την υπηρεσία “Πληρωμή εξόδων κηδείας”.
  2. Πατάει “Συνέχεια στο ΤAXISNET” , προκειμένου να συνδεθεί με κωδικούς TAXISNEΤ.
  3. Ο χρήστης εισάγει τα διαπιστευτήρια του για να πραγματοποιήσει είσοδο.
  4. Ο χρήστης πατάει “Εξουσιοδότηση” προκειμένου το σύστημα του ΕΦΚΑ να καταχωρήσει τα στοιχεία του (ΑΦΜ, Όνομα, Επώνυμο) που τηρούνται από την ΑΑΔΕ.
  5. Το ΑΤΜ συμπληρώνεται αυτόματα και ο χρήστης πατάει το κουμπί “Είσοδος”.
  6. Στην οθόνη εργασίας εμφανίζεται το πεδίο “Έξοδα Κηδείας”, όπου ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να δει ιστορικό παλαιοτέρων εγγραφών, εφόσον υπάρχουν.
  1. Ο χρήστης πατάει το κουμπί “Νέα Αίτηση”, προκειμένου να πραγματοποίησει νέα καταχώρηση, και εμφανίζονται στην οθόνη εργασίας τα παρακάτω πεδία.
  2. Τα “Στοιχεία Αιτούντα” συμπληρώνονται αυτόματα από το σύστημα.
  3. Ο χρήστης καταχωρεί τα υποχρεωτικά πεδία, τα οποία σημειώνονται με αστερίσκο: IBAN* – Επαλήθευση IBAN.
  4. Επίσης ο χρήστης πρέπει να δηλώσει υπεύθυνα ότι επιμελήθηκε της Κηδείας-ταφής ή αποτέφρωσης και ότι δεν δικαιούται να είσπραξη τα έξοδα κηδεία από οποιαδήποτε άλλο φορέα εσωτερικού ή εξωτερικού, επιλέγοντας το αντίστοιχο κουτί.
  5. Στη συνέχεια, ο χρήστης μεταβαίνει στην καρτέλα “Στοιχεία Θανόντος/ούσης”, όπου καταχωρεί τα υποχρεωτικά πεδία, τα οποία σημειώνονται με αστερίσκο: ΑΜΚΑ* – ΑΦΜ*. Το σύστημα ανακτά αυτόματα τα υπόλοιπα στοιχεία του/της θανόντα/ούσης.
  6. Ο χρήστης μεταβαίνει στην καρτέλα “Παραστατικά”, όπου γίνεται αυτόματα η ανάκτηση του παραστατικού το οποίο έχει καταχωρηθεί ηλεκτρονικά από το Γραφείο Τελετών που ανέλαβε την τελετή.
  7. Υποχρεωτικά ο χρήστης θα πρέπει να επιλέξει το κουτί εξουσιοδότησης, προκειμένου να διαβιβαστούν τα στοιχεία του αιτήματος από τον ΕΦΚΑ στην ΑΑΔΕ.
  8. Τέλος, επιλέγει το κουμπί “Αποθήκευση” και μετά από επιτυχή αποθήκευση, το σύστημα αποδίδει αύξοντα ¨Αριθμό Αίτησης”.
  9. Ο χρήστης έχει τη δυνατότητα είτε να επεξεργαστεί την καταχώρηση του πατώντας το κουμπί “Επεξεργασία”, είτε αν θέλει να οριστικοποιήσει την καταχώρηση του πατάει το κουμπί “Υποβολή”.
  10. Σε περίπτωση υποβολής, αναδύεται το παράθυρο διαλόγου: Επιβεβαίωση.
  11. Ο χρήστης πατάει “Ναι” και το σύστημα δίνει τη δυνατότητα στο χρήστη να ανοίξει και να αποθηκεύσει την αίτηση και την απόφαση πατώντας αντίστοιχα είτε το εικονίδιο της “Εκτύπωσης Αίτησης” είτε το εικονίδιο της “Εκτύπωση Απόφασης”.
  12. Αν ο χρήστης επιλέξει “Εκτύπωση Αίτησης”, θα πρέπει να συνεχίσει ,με “ΟΚ” στο παρακάτω μήνυμα προκειμένου να ανοίξει το εκτυπωτικό “ΑΙΤΗΣΗ ΕΞΟΔΩΝ ΚΗΔΕΙΑΣ”.
  13. Αν ο χρήστης επιλέξει “Εκτύπωση Απόφασης”, θα πρέπει να συνεχίσει με ¨ΟΚ¨στο παρακάτω μήνυμα προκειμένου να ανοίξει το εκτυπωτικό “ΑΠΟΦΑΣΗ-ΕΦΑΠΑΞ ΒΟΗΘΗΜΑ ΓΙΑ ΕΞΟΔΑ ΚΗΔΕΙΑΣ”.
  1. Ο χρήστης επιλέγει το κουμπί “Αναζήτηση”.
  2. Στα δεξιά, ανοίγει η οθόνη “Αναζήτηση”, όπου εμφανίζονται στις στήλες οι υπάρχουσες εγγραφές.
  3. Ο χρήστης μπορεί να μεταβεί στην επιθυμητή αίτηση επιλέγοντας το εικονίδιο της “Επιλογής”.

Ποσό

  • Υπολογίζεται με βάση τα δεδομένα της ηλεκτρονικής αίτησης και τα αποτελέσματα των διασταυρώσεων.
  • Η απόφαση πληρωμής εκδίδεται ηλεκτρονικά σε πραγματικό χρόνο.
  • Το πληρωτέο ποσό δεν επηρεάζεται από τυχόν ασφαλιστικές οφειλές.
  • Το ποσό της αποζημίωσης ορίζετε ΕΦΑΠΑΞ από το εκάστοτε ταμείο.

*Η πληρωμή των εξόδων κηδείας συνταξιούχων και ασφαλισμένων του e-ΕΦΚΑ καθίσταται εφικτή χάρη στην Υπουργική Απόφαση (21919/7423/Β’/2272/14.06.2020)

*ΠΡΟΣΟΧΗ! Για να προχωρήσετε στην μεταβίβαση της σύνταξης θα πρέπει να κλείσετε ραντεβού ηλεκτρονικά στο https://apps.ika.gr/eAccess/login.xhtml ή τηλεφωνικά στο 1555 ώστε να σας κατευθύνουν για τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσετε.